NASTAVITEV VŽIGA-HROŠČ

Problemi okoli električne napeljave.

Moderator: moderatorji

NASTAVITEV VŽIGA-HROŠČ

OdgovorNapisal/-a KALAŠNIK » Torek 12.4.2016 10:34:49

Zanima me točen postopek nastavitve vžiga pri hrošču.
-kam se priklopi kontrolno lučko
-v katero smir se vrti jerminica pri nastavitvi,ali se lahko obrne nazaj
-koliko morajo biti odprte platine
-more biti fertajler suh,ali podmazan
-in kej je še pomembno
Ps;ker to ni moje področje prosim za pomoč
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
KRAMER KA 110 1956
FIAT 300 1979
VW HROšč 1976
PONI EXPRES TOMOS 1972
VW T3 TRANSPORTER 1985
Uporabniški avatar
KALAŠNIK
 
Prispevkov: 319
Pridružen: Četrtek 27.8.2009 15:21:37
Kraj: Straža

Re: NASTAVITEV VŽIGA-HROŠČ

OdgovorNapisal/-a Anton aus » Torek 12.4.2016 18:26:46

Kopiram CRC- jev post.

Zadnje čase opažam da ima veliko hroščkarjev probleme z nastvitvijo vžiga.Pa pozicijo kablov, pa se pol ne ve a je prov al je 180 st. narobe al je problem čist drugje. Pa vsak ma vsaj eno svojo verzijo kako se to nastavi.
Tole je mislim da dosti enostaven in edini 100% točen način kako povezati in nastaviti brez ugibanja ali je prav ali 180 st. narobe.Torej uspeh v prvem poizkusu Glede na to da je večina motorjev v svojem življenju bila vsaj enkrat kompletno podrta in da redko kateri mehanik ve kako obrnt pogon za razdelilec (frtajler) ko se motor daje v fazo in potem skupaj, vam nobena originalna shema pozicije rotorja na razdelilcu in posledično razporeditve vžigalnih kablov na kapo, ne pomaga !
Pa začnimo pri osnovah. Vžigalno zaporedje pri Typ1, CT , Typ4 in WBX motorjih je 1-4-3-2
Slika

Tako najprej snamemo pokrov ventilov 3,4 cilindra (levi) in vrtimo motor v smeri ure, dokler se ventila na 3-jem cilindru ne "vagata".To je točka, ko se izpušni ventil zapira in sesalni odpira in sta na tej točki oba enako odprta. Sedaj je tudi zareza na jermenici poravnana z zobom na bloku (bolj natančno sta dve možnosti zatočkana pika na zobu ali spoj bloka) ki se nahaja navpično nad jermenico.

Tako motor imamo sedaj v pravem položaju ki se mu reče TDC(top dead center) in označuje najvišjo točko prvega bata v času kompresije in naj tu ostane.

Sedaj pa takole. Največji razmak platin je po specifikaciji 0.52mm za Typ1 motor, čist zares pa je dosti okej vse med 0.45 in 0.55.
če so platine odprte, najprej razdelilec vžiga obrnemo v smeri ure dokler se ne zaprejo, nato pa nazaj proti uri do točke ko se začnejo odpirat. Tu si lahko pomagamo z kontrolno lučko, bolj izkušeni bodo to videli z prostim očesom. Vžig je sedaj nastavljen približno na 0 stopinj in to je za sedaj ok! Na razdelilec nataknemo rotorček in prislonimo razdelilno kapo. Tisti kontakt na kapi ki ga gleda jeziček rotorja je pravi za vžig prvega cilindra. V smeri ure na kapi pa si potem sledijo kontakti za 4 , 3 , 2 cilinder.
Povežemo vse kable , namestimo pokrov ventilov nazaj , itd...
Skratka motor pripravimo na zagon.

Od tu naprej pa so tri poti:

- Za tiste opremljene samo z sončkom na špagci (beri kontrolna lučka),je zadeva takale. Motor obrnemo za 1/4 obrata kontra ure, torej nazaj nato pa v smeri ure dokler ni zareza na jermenici ki označuje TDC cca 4-5 stopinj pred TDC točko(ki je navpično zgoraj ob zobu na spoju bloka). Kontrolno lučko priklopimo kamorkoli na maso vozila in na kontakt označen z 1 na vžigalni tuljavi( to je žica iz platin do tuljave).Kontaktni ključ obrnemo v položaj delovanja(damo kontakt).
če je bilo vse dosedaj izpeljano pravilno lučka ne bo gorela. Počasi obračamo razdelilec nasprotno uri do točke ko lučka posveti. pritrdimo razdelilec in končali smo. Motor sedaj mora delati, v nasprotnem primeru je problem drugje.

- Za tiste ki imate vsaj stroboskop, motor vžgemo z 0 stopinjami predvžiga in z strobotom nastavimo predvžig cca 7 stopinj v prostem teku , tu je zaželjeno po potrebi ponastaviti prosti tek , ki naj bo nekje med 750 in 900 rpm(odvisno od stanja motorja, predelave tudi do 1000)in ker vplivata eden na drugega še enkrat preveriti predvžig. Sicer pa originalni motorji niso zelo zahtevni in dobro prenašajo tudi manša odstopanja, kar v bistvu pomeni da ne bo potrebno sosedu sunit kotomera. Nekatere orig. jermenice pa imajo na zunanjem robu tudi malo širšo zabrušeno oznako z zamikom. V tem primeru nastavimo to oznako na TDC točko v prostem teku.Dela? Super!

- Pa še način ki je pravi za bolj zahtevne predelane agregate:
Sem spadate tisti divjaki ki pa imate poleg strobota tudi obratomer in je vsaj približno točen.Vi pa prav tako zaženete motor z 0 predvžiga , zavrtite in držite na 3000rpm in tu nastavite 30 stopinj predvžiga. Pomembno je da pri teh obratih predvžig ne preseže 30 stopinj. Tu sedaj kot vžiga pri prostem teku ni pomemben , ker se spreminja od motorja do motorja. Pomembno! Ta nastavitev je točna ob predpostavki da imate vgrajen razdelilec Bosch 009 brez podtlaka (lahko tudi kvalitetno repliko), vsi ki uporabljate kitajske ali domače produkte lahko poizkusite, vendar zaradi različnih krivulj zamika uspeh ni zagotovljen.V tem primeru se nastavi na drugi način v prostem teku.

Na vse nastavitve in delovanje močno vpliva stanje in kakovost komponent. Torej nujno izpravni podtlačni regulatorji, nove platine,...

Vsem z kakorkoli modificiranimi aparati pa je predpogoj vsaj tole:

- razdelilec Bosch 009 (če res ne gre pa vsaj Empi ali Bosch replike)
- elektronski vžig ! (adijo platine)
- silikonski vžigalni kabli
- svečke NGK ali konkurenčne enake kakovosti
- 3ohm vžigalna tuljava

Ste zmagal , lepo sm zelo vesel.
Expert za aircooled T3

Predsednik VW T3 Kluba Slovenija
http://www.vwT3klub.com

Komisar za starodobna vozila pri SVAMZ

Član:
VW Klub Dolenjske in Bele krajine
Mercedes-Benz Klub Slovenija
Uporabniški avatar
Anton aus
Administrator
 
Prispevkov: 2926
Pridružen: Torek 4.1.2005 12:11:17
Kraj: Črnomelj - Izlake


Vrni se na Električne napeljave

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron